Julekalender

Da nærmer Julestyret seg.
Vet mange hopper på forskellige varianter av jule kalendere med øl (for det meste finnes disse i butikk styrke).
Selv avstår jeg av flere grunner. Mellom annet at faren er stor at jeg har allerede prøvd en stor del av de som er i kassen, en annen grunn er at jeg helst vil ha litt godt øl om jeg skulle hoppe på en kalender og der svikter i stor grad butikk øl.

Skulle jeg gå for en kalender ville jeg satt den sammen selv med godbiter for det meste fra polet som jeg ikke allerede har prøvd og gledet meg til det. Gjerne 2x330 i samme luke.

Noen som har skaffet eller har noen formeninger om dette kalender hysteriet?

Har aldri kjøpt øl-adventskalender, og kommer neppe noensinne til å gjøre det, av de samme grunner som du anfører. Dessuten skal jeg i år til Spania, fra 16. desember til over jul / nyttår.

Har aldri kastet meg over disse adventskalenderne tidligere, men er i år svært takknemlig for at det ble lansert en glutenfri kalender hos Lokalbrygg :grinning: Dessverre har de ikke leveringsløyve i Bodø, men skal en tur til Bergen neste helg så får plukket opp pakken da. Nua skal visstnok ha levert nesten 50% av ølene i kalendern :grin:

1 Like

Alt øl frå Nua er vel glutenfritt eller glutenredusert? Eg har bare kjøpt kalender ein gong, det var det eine året Salikatt hadde samarbeid med Monkey Brew, Lindheim og Graff. Dei fleste var nye men likevel ein god sekspakning med velkjente øl. Ellers har eg ein grei ordning der kjølerommet i desember blir omdøypt til “Ølkalenderen” :sunglasses:

2 Likes

Det er vel kun hveteølet som ikke er glutenfritt nå. Ser for øvrig at NUA tilbyr egen julekalender til de som har mulighet til å hente på Sørlandet. Mulig jeg ber om hjelp til å skaffe den hvis den er aktuell også neste år :grin:

1 Like

Vær så snill å si at du ikke har bestillt alle disse Kjetil.