Slowchatje deel 1

Hoop, hm hm. Armoede troef idd.

Zunt, ik kan de FB pagina niet openen. Aan de andere kant, ik ben er niet voor niet binnen een paar dagen uitgestapt. Wat een absolute losers op die pagina zeg. Man man man. Kansloos.

Dank je :rofl:

2 Likes

‘Vroeger’ toen het nog een relatief kleine groep was en ik een redelijk deel van de mensen ontmoet had, had ik het naar mijn zin. Nu is het gewoon een kippenhok waar iedereen over elkaar heen tuimelt en maar wat schreeuwt. Waarschijnlijk dacht jij er altijd al zo over :wink:

Ik denk er ook zo over, maar je moet ook niet alles lezen wat er daar gepost wordt. Gewoon verder scrollen. Of een goed boek lezen. Speaking of which (bye bye!)

2 Likes

Haha idd :stuck_out_tongue:

Ik heb daar geprobeerd uit te leggen dat het een verkiezing is, en in zekere zin dus altijd subjectief. Op één of andere manier zitten we daar langs elkaar af te praten of hij (of ik) wil het echt niet snappen … Toevallig iemand hier die David Ritchi heet?

@MonsterMagnet toch?

Verkiezingen en lijstjes zijn inderdaad subjectief en daarom is er ook eigenlijk altijd kritiek op. Dat hebben wij toch ook elke keer? En terecht lijkt me. Ook op deze lijsten van Ratebeer Best is heel veel aan te merken.

Kritiek over de tot stand koning of over een bepaald overrated bier: prima. Huilie huilie er staan veel [Amerikanen/Imperial Stouts] op: je snapt de bier wereld niet.

1 Like

Yup, that’s me. Ik denk dat we inderdaad langs elkaar heen praten. Facebooken op een telefoon helpt daar niet bij.

Waarschijnlijk ben ik op het verkeerde been gezet doordat je over objectieve feitelijke cijfers begon en die zijn er dus gewoon niet. Ik ontken helemaal niet dat het subjectief is, alle ratings zijn subjectief, dat is het idee er van.

Mijn punt is dat ik een verkiezing iets waar je bewust voor stemt met als doel een ranglijst samen te stellen of een winnaar te kiezen. Dat is hier niet het geval. De ratebeer lijsten zijn gecompileerde ratings uit een grote hoop individuele ratings die niet tot doel hadden deze lijsten samen te stellen, maar zijn zonder verdere context geregistreerd. Dat maakt wat mij betreft een groot verschil en maakt het ook wat objectiever. Natuurlijk zijn er heel veel factoren die er voor zorgen dat gemiddelden, en ook indiviuele ratings, nergens op slaan.

Ranglijsten van niet feitelijke cijfers zijn per definitie subjectef en dus discutabel (dat was je punt waarschijnlijk).

Haha, ik had al zo’n vermoeden dat het iemand van hier was … Discussiëren via Facebook of andere digitale media blijft lastig. Volgende keer maar gewoon face to face met een KBBS er bij.

In dat geval heb ik bij deze ook een sterke mening over ratebeer best.

1 Like

Voor de geïnteresseerden een klein statstiekjespost gemaakt op beergeeks. Niet zo diepgaand als onze eigen threads natuurlijk, maar ik weet niet hoe diep je precies kunt gaan met Untappd stats (wat klinkt als een soort bash, maar zo is het niet bedoeld).

Probeer jij nu gewoon een wit voetje te halen bij de eerder genoemde beer geeks? Wat moet het Orakel van Oirschot (previously known as koning tick, maar die bijnaam is hij natuurlijk kwijtgeraakt sinds hij is gaan minderen) daar wel niet van vinden? :stuck_out_tongue:

Ze noemen mij ook wel de verbinder van werelden.

Nu ik retired ben heb ik ook geen mening meer.

Leugens!

1 Like

Valt me op dat de RISsen ook onder de biergeek groepsleden erg populair zijn. Had juist daar veel andere populaire stijlen verwacht. Het zijn net mensen.

Nou vraag ik me alleen af welke stelling het meest waar is:

a. Er zijn bijna geen mensen die zichzelf beschouwen als bierliefhebber die een andere favoriete stijl hebben dan IPA/Stout/Sour
b. Mensen met een andere stijlvoorkeur bestaan wel maar reageren niet vaak in dit soort biercommunities.
c. Mensen met een andere stijlvoorkeur bestaan wel maar begeven zich niet in dit soort biercommunities.

Untapped hater gespot.

Interessant verhaal in de spaanse forums.
Klopt dat @caesar dat jullie als admins mochten bezwaar maken over de RB Best resultaten voor ze bekend werden gemaakt?

Ook daar te lezen dat Best New Brewer in Spaanje is tegenwordig gesloten (Not in Production op RB) alhoewel zijn ze wel actief op twitter en insta.