Slowchatje deel 1

Dat wel, maar als je op papier 90% van een bedrijf bezit is dan een behoorlijke stok om mee te slaan imo. Ik heb dus het idee dat de minority share of symbolisch of niet zo heel erg minority is.

Moet zoiets in de vs ergens gemeld worden? Jaarverslagen, lokale KvK, oid.

Lijkt me dat een bezorgde lokale Ratebeerian dit dan al wel had achterhaald.

De reden dat het minderheidsbelang uberhaupt bekend is geworden was ook omdat een slimmerik dat had achterhaald en niet omdat Ratebeer en InBev het zelf bekend hebben gemaakt.

Ik werd zo sjagrijnig van een discussie over RB op FB dat ik uit de groep van beer geeks ben gestapt. Kritiek op RB vind ik uitstekend maar alleen maar wat schreeuwen zonder nadere onderbouwing kom ik al genoeg tegen bij de lokale partij in de gemeenteraad

1 Like

Linkje? :innocent:

Edo, je laat je toch niet opnaaien door Marcel H. hoop ik? Die is voor de kroegpraat :wink: Toegegeven, er wordt veel geschreeuwd en weinig nagedacht of geluisterd.

@caesar ik neem aan dat deze post bedoeld wordt: https://www.facebook.com/groups/671527866215518/permalink/1863150543719905/

Hij is niet de enige. Dus ik wijd mijn beperkte tijd en energie liever aan Ratebeer

Och, ik vond het nogal meevallen. Meestal is er meer domme praat in die groep. En Marcel H is een beruchte beer geek, niets van aantrekken.

Over de uitslagen van Ratebeer Best: wat vinden wij er zelf van eigenlijk? Ik moet zeggen dat ik ze amper bekeken heb verder. Het zal me een zorg wezen wat de uitslag is. Ik bekommer me meer om de (niet aanwezige) vooruitgang van de site. Waarom er uberhaupt een Ratebeer Best was, is mij een raadsel. Zonde van de tijd en de moeite.

Ik heb ze uiteraard even van te voren bekeken. Sommige prijswinnaars zouden niet mijn keuze zijn, maar ik heb weinig stuitend domme prijzen gezien, althans in NL. Dus ik heb het allemaal in zijn waarde gelaten.

1 Like

Dat is natuurlijk een mooi iets om de site mee op de kaart te zetten. Ik vind het wel opvallend dat er een paar bieren tussen staan met erg weinig (homer) ratings, maar dat zowat de helft van de top 50 niet in de top 100 staat

Ik vind dat mensen best mogen kakelen, zolang ze maar af en toe eieren leggen.

Oh ja, en ik dacht te zien dat Hoop de beste nieuwe Nederlandse brouwerij is, maar die is helemaal niet nieuw (of goed). Maar die pagina is weer afgesloten dus misschien wordt dat nog aangepast?

Nee, war dat betreft is er geen Hoop

1 Like

Ik heb even de weighted averages van alle Hoop bieren inclusief collabs etc maar zonder de Breugem en Zeglis gemiddeld met het aantal ratings, kom ik uit op bijna precies 3.2 Toch niet heel slecht.

Alles vanaf juli 2016 telt mee als nieuw. En ja, Hoop is een soort van voortzetting van Breugem. Maar toch weer anders.

Het verbaasde mij ook dat zij de beste nieuwe brouwer zijn. Ik had ingezet op Big Belly. Maar zoals we al eerder hadden aangekaart, is het de kampioen van de armoede dit jaar. Het is niet anders, kunnen zij ook niks aan doen. Ik heb overigens een paar zeer behoorlijke bieren op van Hoop, dus ik kan er prima mee leven.

Meestal merk je als je ff doorklikt naar hun profiel wel of je ze serieus moet nemen of niet. Kort door de bocht: Dat Jan met de pet na 3x een La Chouffe drinken vindt dat dit bier het beste bier ter wereld is en dat de lijst op Ratebeer niet klopt omdat La Chouffe niet op 1 staat doet me niet zo gek veel. Of de types die nog steeds denken dat alles wat uit Amerika komt slecht is, omdat ze alleen ooit van Budweiser gehoord hebben.

Er valt genoeg aan te merken op sommige onderdelen van dit soort lijsten, zie de Griekse revolutie, echter is de lijst diskwalificeren omdat er veel stouts in staan en je zelf liever Grimbergen Tripel drinkt natuurlijk onzin.

Hahaha, wat is de overeenkomst tussen Amerikaans bier en seks in een kano? Nou? proest. :tired_face:

Dit dus idd.