Slowchatje deel 1

Ik begrijp je punt, maar Heineken in Frankrijk of Zuid-Afrika gebrouwen wordt ook gezien als NL bier. Hetzelfde recept, dus hetzelfde bier…?

Ja @potjebier dat is ook weer waar… achja ik had toch genoeg Duitse ratings, meer Amerikanen kan nooit kwaad.

@bierkoning, zijn die Grolsch specials alleen bij Morshuis in Albergen te drinken ofzo?

29 cafés in NL.

Hier is de lijst:
Deze 29 zaken schenken de Proeverij-bieren

Morshuis Albergen
Nielz Almelo
Van Zuylen Amsterdam
Huyschkamer Amsterdam
Crea Café Amsterdam
Miles Amstersfoort
Ale House Apeldoorn
Dudok Arnhem
’t Taphuys Arnhem
Boterhuis Delft
Pelle’s Deurningen
Persee Deventer
Hendrixen Doetinchem
De Beiaard Enschede
Grolsch Brouwerij Tour Enschede
De Lange Gang Groenlo
De Toeter Groningen
De 1e Aanleg Heemstede
Kroniek Heerlen
‘t Pleintje Hengelo
De Zwaan Hilvarenbeek
Oude Bank Leek
Uyl van Hoogland Leiden
Wunderkamer Nijmegen
Zeerust Renesse
Floor Rotterdam
Café d’ Hollande Sittard
Lebowski Utrecht
De Tol Zelhem

Lebowski is voor jou het dichtste bij, denk ik.

De Tripel en de Saison zijn er voorlopig (?) niet meer.

1 Like

Die Proeverij serie is dus vrij exclusief ok. Lebowski is niet een kroeg waar ik vaak kom, maar dat is wel dichtbij inderdaad. Misschien binnenkort maar eens even binnenstappen voor een snelle pint dan. Thanks voor de tip! :slight_smile:

De eerste vraag die in mij opkomt: waarom?

Je mag het pas afkraken als je het geproefd hebt he

Wie heeft dat nou weer verzonnen?

Om te laten zien dat ze niet alleen maar middelmatige pils en veels te zoete bok kunnen brouwen

Na die ondergistende pale ale met zeep smaak heb ik elk voorbehoud losgelaten.

We kunnen dit weekend in NL kiezen uit zo’n 1500 (winter-)bierfestival en -evenementen. Zijn er nog mensen die iets gaan bezoeken? Ikzelf dacht aan:

-vrijdag: Real Ale In De Wildeman & Founders tap takeover in de Beer Temple
-zaterdag: winterbierfestival in Wormer (eerst even wat bier ophalen bij Drinks & Gifts)
-zondag: ??Rootz Winterbierfestival??Haarlems Winterbierfestival??

Ik ga wel naar Rootz maar weet nog niet precies wanneer vanwege totale drukte hier. Het is trouwens wel een festival van een bar, dus prijzen zijn wat hoog en er zitten ook wat slechte belgische bieren bij, maar vond het vorig jaar wel leuk.

Misschien dat ik je hierbij even kom vergezellen @potjebier. Wordt voor mij dan wel pas in de avond overigens. Hoe laat was jij van plan te gaan?

Ik dacht 's middags, maar dat kan veranderen. Ga ik 's middags wel naar de Temple…

Heel misschien vrijdag naar de Garage Beer tap takeover bij de Kromme Haring.

Met betrekking tot de Grolsch proeverij, saison, session ipa zijn ook als growler beschikbaar geweest bij de jumbo in Haaksbergen. Ik verwacht bier nummertje 4 ook nog wel. Dat schijnt iets op vaten te zijn.

Rond half 9 haalbaar voor jou? Denk niet dat het eerder kan, maar als dat wel het geval is laat ik t je weten.

Half 9 is prima.

1 Like

En het is weer Potjebier1

Edit: inmiddels niet meer.

Dank voor de tip. Ik ben iedere maand voor business in Haaksbergen, dus kan dan wel even bij de Jumbo langs